Dit pakket omvat de volgende dienstverlening:
-
Pakket A, plus
-
Het behandelen en steekproefsgewijs controleren van alle aangelegenheden die betrekking hebben op het zogenaamde dagelijkse onderhoud van de gemeenschappelijke gedeelten en zaken c.q. gemeenschappelijk voorzieningen van het gebouwencomplex, alsmede de uitbesteding van en de controle op de uit te voeren werkzaamheden
-
Het jaarlijks vervaardigen van een onderhoudsbegroting door middel van een inspectie ter plaatse. In deze begroting wordt naar diverse onderhoudsrubrieken verwezen en wordt een indicatie afgegeven voor de onderhoudsstaat van het gebouw of gebouwencomplex met eventuele aanbevelingen voor de uit te voeren werkzaamheden in het lopende of komende boekjaar.
-
Opstellen van een basis meerjaren onderhoudsplanning ten behoeven van te verwachten groot onderhoud door middel van een inspectie voor een periode van 10 jaren, een en ander met name ten behoeve van te creëren bestemmingsreserves. Dit plan zal elk daarop volgend jaar worden geactualiseerd.
-
Het behandelen van schadeaangelegenheden welke onder de dekking van de door de Vereniging gesloten verzekeringspolis(sen) vallen tot een bedrag van € 10.000,00 exclusief BTW.
Bij grote schades van meer dan € 10.000,00 exclusief BTW of stelselmatig terugkerende schadegevallen, bijvoorbeeld wegens vandalisme, zal een aanvullende vergoeding (vastgesteld op 6% van het totale schadebedrag) worden berekend voor de (extra) werkzaamheden. Indien de kosten niet door de verzekering worden uitgekeerd zullen de kosten aan de Vereniging worden doorbelast.
-
Het namens de Vereniging afsluiten van onderhoudsovereenkomsten ten behoeve van de technische installaties en gemeenschappelijke voorzieningen van het gebouw, alsmede het toezicht en de controle op de uitvoering hiervan inclusief het controleren en verwerken van ter zake ontvangen nota's. Indien binnen de Vereniging een technische commissie functioneert, in overleg met deze commissie.
-
De uitbesteding, het toezicht en de controle op de overige leveranties en diensten ten behoeve van de gezamenlijke eigenaars alsmede het controleren en verwerken van ter zake ontvangen nota's.
-
De behandeling van alle onderhoudszaken, begeleid door De VVE Desk welke vallen onder de nog van kracht zijnde garantiebepalingen tot een maximumbedrag van € 10.000,00 exclusief BTW/item. Daarnaast het houden van het toezicht op de naleving van bedoelde garantiebepalingen met uitzondering van resterende opleveringspunten voor nieuwbouw. Indien binnen de Vereniging een technische commissie functioneert wordt in overleg met deze commissie de offerteaanvraagprocedure voor eventuele werkzaamheden en het samenstellen van een begeleidend advies voor de Vereniging van Eigenaars verzorgd, inclusief het toelichten van de offertes tijdens de algemene ledenvergadering.
-
Het buiten kantoortijden bereikbaar zijn (24 uur) voor dringende storingen en spoedeisende klachtenmeldingen en zorg dragen voor een juiste afhandeling.
-
Indien de bestuurder/beheerder zorg dient te dragen voor de voorbereiding, begeleiding, toezicht, controle, administratie, etc. en het opstellen van een eindopleveringsrapport van groot onderhoud en/of renovatie is zulks niet begrepen in het standaard dienstenpakket en wordt daarvoor een extra vergoeding bij de vereniging in rekening gebracht.
-
Aangezien niet elk groot onderhoud dezelfde omvang heeft, wordt een begeleidingspercentage van 5% (exclusief BTW) berekend over bedragen die boven een bedrag van € 10.000,00 exclusief BTW komen. De reden voor de te bedingen extra honorering is, dat de begeleiding etc. van groot onderhoudswerkzaamheden en renovatie eenmalige omvangrijke extra werkzaamheden opleveren.
-
De Vereniging kan per groot onderhoudswerk besluiten om geen gebruik te maken van de diensten en over te gaan tot het inhuren van een ander persoon of bedrijf. Uiteraard zijn in zo'n situatie geen kosten verschuldigd. Desgevraagd kunnen wij de vereniging adviseren welk gespecialiseerd bedrijf in dat geval zou kunnen worden ingeschakeld. Nogmaals, de Vereniging is dus niet gebonden aan een extra vergoeding in geval van groot onderhoud.
-
De technisch manager zal minimaal eenmaal per jaar een bezoek brengen aan uw appartementencomplex om ook de lopende bouwkundige zaken te inspecteren en deze eventueel bespreken met het bestuur en/of de technische commissie. Indien er op verzoek van het bestuur een extra bezoek c.q. overleg wordt vastgelegd, zal voor dit bezoek een bedrag worden berekend op basis van het geldende uurtarief.
Voor werkzaamheden die het limietbedrag van € 5.000,00 exclusief BTW te boven gaan, is een goedkeuring nodig van de ledenvergadering. Hierbij zal tot een begroot bedrag van € 5.000,00 exclusief BTW één offerte worden aangevraagd. Daarboven zullen maximaal drie offertes wordenaangevraagd.